Obraz v textu - text v obraze - koncept


Obraz v textu - text v obraze

Obrazy 1, 2, 3 znázorňují:
1. ', rozsypané '' vzpomínky z mého dětství.
2. ,, Cvičení '' na analýzu a syntézu slov.
Všechny tři obrazy jsou tvořeny ze tří papírů potisknutých tiskátky, na kterých jsou písmena a číslice. Tohle vyobrazení textu, jsem si zvolila z jednoho vážného důvodu a to toho, že ony tiskátka jsem dostala jako malá holka, tudíž v sobě samy nesou již kus mojí historie. Všechny tři obrazy dále také nesou v sobě jakési tři celky ve tvaru obdélníku, ve kterých jsou opět rozeznatelná písmena s číslicemi. Tyto tři segmenty znázorňují snahu a jakési uspořádání myšlenek a vzpomínek a proto to jsou vlastně výřezy z oněch potisknutých papírů. Zároveň je jejich kompozice uspořádána tak, že v každém z obrazů ( hlavně pak v obrazech 1 a 2 ) segmenty směřují určitým směrem, jejichž význam je přímou paralelou toku vzpomínek v mé mysli. Tudíž v Obraze 1 je to směr dovnitř = snaha vzpomínat do hloubky. V Obraze 2 je to směr ven = vzpomínky my samy vytanou na mysl. Co se týká Obrazu 3 směr obdélníků je kombinací dvou předcházejících obrazů tzn. na něm je směr obdélníků obousměrný, tj. jak dovnitř, tak ven.
Cvičení na analýzu a syntézu slov vyjadřují tyto obrazy také. Souvisí rovněž s mým dětstvím, kdy jsem s maminkou procvičovala odlišení správných slovních výrazů od špatných. Ony již zmíněné segmenty ve tvaru obdélníku mají v tomto smyslu rovněž opodstatnění. Již zmíněné shluky písmen (které je tvoří) můžeme zde chápat jako taková slova a ,,ne''slova, kterým jsem se opakovaným vyslovováním učila rozlišit. Kompozice segmentů je zde více-méně podobná jako v prvním významu. Liší se akorát v tom, že na rozdíl od prvního významu, kde nemají obrazy žádný vývoj a symbolizují pouze dva způsoby vzpomínání, zde se díky segmentům a jejich kompozicí vývoj odehrává, čili nabývá další význam a to ten, že směry segmentů zůstávají zachovalé a plní stejný smysl, ale samotný obsah se mění. Tudíž směr dolů v Obraze 1 symbolizuje začátky mého učení. Jakousi snahu porozumět a zapamatovat si znění správných slov. Směr nahoru v Obraze 2 symbolizuje pokročení mého učení. Již automatické vybavení správných slov. Obousměrný směr v Obraze 3 symbolizuje nejpokročilejší znalost správných slov. Je však nasnadě říci, že lidská paměť je nedokonalá a tak postupným ,,nabalováním'' dalších a dalších slov jsem musela vzpomínat a ,,pátrat'' v paměti. Proto směr vzhůru (automatické odpověď) a dolů (vzpomínání).
Barevnost všech tří obrazů plní více-méně stejný význam jako obdélníky.

Obraz 1 - červeno-zelená, Obraz 2 - červeno-modrá, Obraz 3 - červená

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Obřany

Pobuda