Chyba počítačové grafiky 2. – error - koncept
Chyba počítačové grafiky 2. - error
Základem mé tvorby se stala inspirace ze známé PC hry Princ z Persie. Na kterou jsem si nedávno vzpomněla, při příležitosti hledání různých ,,chyb'' počítačové grafiky. V této hře se i přes snahu programátorů, grafiků a dalších lidí, co se podíleli na vzniku této hry jako jedné z prvních her na počítači, stala tzv. chyba počítačové grafiky, která se projevovala jen v určitých místech herních okének.
A právě proto, že to nebyl záměr tvůrců této hry, jako jiné nepřesnosti nejen ve hrách, ale i v programech a dalších součástech softwarového světa, jsem se rozhodla touto ,,chybou'' inspirovat a přetvořit ji dle mé představy, která i částečně vychází z přání a snů. Cílem mé práce bylo poukázat, do jakých nesmyslných míst se může hlavní postavička, která je v poli různých jakoby záchytných bodů, čar a potrubí a která je i hlavní součástí oné PC hry, dostat. Postavička zde nemá žádnou úlohu, není zde zapotřebí se někam dostat, dosáhnout cíle, nýbrž jen přemýšlet nad tím, jak by mohla postavička ,,pokračovat'' dál, kam jít aby toho pomyslného cíle, na který je přece naprogramována, dosáhla, jako by v tom grafickém ,,normálním'' prostředí byla. Barevnost projektu je podmíněna snovou představou.
Ovšem v průběhu pracování na tomto projektu se stala další chyba, která se přihodila nikoli zjištěním nějaké další chyby ve hře, ale mě samotné na počítači. Program, kterým jsem tento projekt vytvářela, se nejedenkrát zaseknul a dělal potíže, při dalším a dalším zpracovávání a hromadění dat, odmítal projekt zobrazit úplně. Co byl pouze schopen zobrazit byly černobílé obrysy jednotlivých segmentů dokumentu, takže se celý dokument přepnul do tzv. režimu obrysů.
A v téhle chvíli se naskytla možnost, jak na celý projekt nastoupit trochu rafinovanějším přístupem. Najednou vzniklo něco, co nikdo nemohl předpokládat, bylo to sice věcí náhody, ale díky včasnému povšimnutí a uvědomění, se můj záměr znázornit něco prakticky nepřejícího aby to vůbec existovalo, vadu na kráse, povedl vystihnout ještě líp. A jelikož se to přihodilo v průběhu práce na předposledním obrazu, nemohla jsem počet obrazů, který jsem si určila, splnit, protože ještě nebyli hotové poslední dva. A tak je ,,okének'' herního prostředí jen tři kusy z původního plánovaného počtu pěti kusů. V té chvíli byl projekt dokončen.
Celá práce má tedy dvě části. Plně barevnou a obrysově černobílou. Obě dvě části považuji za stejně důležité, protože by jedna nemohla vzniknout bez té druhé. První se přiklání k lepší vizuálnosti a představě, druhá je čistě koncepční záležitostí.
Komentáře
Okomentovat